TREN


Abans d’executar el desdoblament de la carretera B-124, que no resoldrà els problemes de mobilitat del municipi, cal valorar si realment aquesta inversió és necessària i si fóra millor invertir en d’altres infraestructures més necessàries pel municipi com per exemple la connexió directe des de la B-124 a la ronda oest de Sabadell o el perllongament dels FGC fins a Castellar.


Castellar del Vallès no pot quedar exclòs d’un enllaç directe amb els principals eixos de comunicació ferroviària del Vallès i de les comarques de Barcelona. L’execució de l’obra de perlllongament dels FGC suposa una correcció a una situació de dèficit històric de la població en matèria de comunicacions. A dia d’avui no és coherent plantejar grans solucions a la mobilitat de la ciutadania que no apostin fermament per mitjans col•lectius i sostenibles. 

Es per això que des de L'ALTRAVEU proposem: 
  • Treballar des de l’Ajuntament per reconduir i optimitzar els punts febles i inconvenients que presenta l’estudi informatiu presentat per la Generalitat de Catalunya, promovent institucionalment i amb la complicitat de la ciutadania les gestions i accions que siguin necessàries per obrir el ventall de possibilitats i estudiar l’ubicació de les estacions i traçats. Aquesta acció institucional i ciutadana que ha de comportar un replantejament és a hores d’ara indispensable.
    Entre les principals deficiències que planteja l’estudi informatiu hi trobem que no contempla un emplaçament d’estació urbana que possibiliti un possible perllongament de la línia i que presenta uns índexs de rendibilitat de resultes del seu traçat que hipotequen l’execució del projecte. 

Veure propostes i estudis de la Plataforma Tren Castellar Centre:

Pots llegir també:
El tren, un projecte col·lectiu? ,21/07/10
Perdrem aquest tren? ,17/06/10
On és el debat del tren? ,25/03/10
Els ciutadans de Castellar volen continuar el debat sobre el tren ,10/12/08
Que no se’ns escapi el tren ,24/10/08

    Cap comentari:

    Publica un comentari